Sunday 15 July 2012

FIRMAN YANG MENYELAMATKAN JIWA..

Sebab itu buanglah segala sesuatu yang kotor dan kejahatan yang begitu banyak itu dan terimalah dengan lemah lembut firman yang tertanam di dalam hatimu, yang berkuasa menyelamatkan jiwamu. (Yak 1:21)

Tidak semua orang yang membaca alkitab dapat memahami hikmat didalam ayat-ayat tersebut tanpa ikut campur kuasa Roh Kudus. Bahkan beberapa orang menggunakan alkitab sebagai ubat tidur yang mujarab. kerana iblis tidak akan membiarkan kita dikuasai Firman Tuhan. Iblis berusaha menutupi mata rohani supaya setiap orang yang membaca alkitab tidak akan pernah memahami isi Firman Tuhan supaya jiwanya tidak dapat di selamatkan. Firman Tuhan memiliki kuasa untuk menyelamatkan jiwa.

Bagaimana supaya seseorang dapat menerima Firman Tuhan masuk kedalam hatinya dan menjadi remah dalam kehidupannya?
Ayat di atas mengatakan "BUANGLAH SEGALAH SESUATU YANG KOTOR DAN KEJAHATAN YANG BEGITU BANYAK ITU. ”
Supaya dapat memahami Firman Tuhan dan Firman itu berkuasa dalam kehidupan manusia, caranya hanya dengan membuang kebiasan dosa dan menyakiti sesama manusia.

Semakin banyak dosa dalam kehidupan maka semakin seseorang terjerumus lebih ke dalam lembah dosa dan semakin jauh dari Yesus Kristus. Mari kita ubah kebiasaan kehidupan kita supaya bersih dan tidak kotor serta mulai mengasihi sesama.

No comments:

Post a Comment