Tuesday 20 March 2012

BERUBAH?

Kita mungkin tdk sedar perubahan seperti apa yg akan terjadi sepuluh tahun mendatang. Atau mungkin seratus,.. bahkan seribu tahun mendatang. Namun, apakah perubahan itu menjadi lebih baik atau sebuah petaka, ianya sangat bergantung kpd kemahuan kita utk berubah saat ini. Anda boleh tidak sependapat, tapi saya yakin akan hal itu! 
Saya semakin yakin bahawa hidup adalah 10 peratus dari apa yg sebenarnya terjadi pada diri kita & 90 peratus adalah bagaimana sikap kita menghadapinya. Bukan mudah utk kita berubah, namun kita perlu memulakan langkah pertama utk berubah kerana selagi tidak memulakan langkah pertama, maka kita akan berada di titik yg sama. Sama-sama kita berubah ke arah yang lebih baik. Revolusikan diri kita!!!

TUHAN Selalu menginginkan hidup kita BERUBAH, supaya kita bisa MEMBEDAKAN MANA KEHENDAK ALLAH, yang.baik dan berkenan kepada DIA. Rm.12:2.Janganlah kamu menjadi serupa dengan dunia ini, TETAPI BERUBAHLAH oleh pembaharuan budimu, sehingga kamu dapat membedakan manakah kehendak ALLAH: apa yang baik,yang berkenan kepada ALLAH dan yang sempurna. 3. Berdasarkan kasih karunia yang dianugerahkan kepadaku, aku berkata kepada setiap orang diantara kamu: JANGANLAH KaMU MEMIKIRKAN hal-hal yang lebih tinggi dari pada yang patut kamu pikirkan, tetapi hendaklah kamu berpikir begitu rupa, sehingga kamu MENGUASAI DIRI menurut UKURAN IMAN, yang DIKARUNIAKAN ALLAH kepadA kamu masing-masing. Amin.

No comments:

Post a Comment